fredag 10. juni 2011

Purl Alpaca Designs

Ja, da var det endelig langhelg...igjen!:) Forrige helg var jeg og hunken i Paris (vi STORkosa oss), og denne helgen skal jeg hjem til Tromsø! Å, som jeg gleder meg! (for sommern er tydeligvis nordpå for tiden, og alle som bor/har bodd nordpå vet at de fortjener sol og varme der oppe også!)

Men først må jeg vise dere hva jeg fikk i går:

(det eneste som minner om sommer her i gården er de ensfargede oldemorrutene som jeg og min bestemor heklet sommern for tre år siden, i knall-rosa, -grønn og -gul!)

Søskenbarnet (kusina) til hunken er nemlig ett av to hoder i Purl Alpaca Designs, og hun designer klærne som strikkes i dette herlige alpaca-garnet. Og jeg skal strikke noe av det hun har designet!

Garnet er helt nydelig! Oppskrifta derimot er på engelsk, men jeg tror det skal gå rimelig greit! Har kun strikket litt etter engelske oppskrifter før...men det kan da ikke være så vanskelig? Jeg føler mer at det er en slags dørstokk-mil for å komme i gang, men når jeg først har startet skal det nok gå bra! Et slags sommer-prosjekt, og det kan jeg like!


Å, som jeg gleder meg!

Om du går inn på Purl Alpaca Designs, så kan du jo prøve å gjette hva jeg skal strikke...inntil videre blir det en hemmelighet fra min side!

Håper alle får en flott Pinse!

SiljeVanilje

2 kommentarer:

  1. Hei Silje, fant bloggen din etter litt ransaking av Google Analytics siden til Purl og der var det en del treff fra denne fine bloggen! Morsomt. Har du begynt med prosjektet enda? Jeg skal ikke si noe om hva det er, men tror den skal bli riktig fin til deg! Takk for linken! Kari-Helene

    SvarSlett
  2. Hei, Morsomt! Vi har vært på ferie og nå har vi akkurat flyttet inn i nyleiligheta, så har ikke hatt tid til å sette meg ned:( men det skjer nok veldig snart, når flyttefreden har senket seg. Jeg gleder meg veldig iallefall!:)

    SvarSlett