fredag 13. april 2012

Grasiøs bomullshals

Som nevnt i forrige innlegg så ble det endel strikk i påsken. Jeg liker å strikke på tykke pinner, ikke bare fordi resultatet kommer fort, men også fordi jeg raskt kan starte på nye prosjekter. Dobbel lykke!

Ett av mine tykke-pinne-prosjekter i påsken var denne Grasiøse bomullshalsen fra Pickles. Halsen strikkes med dobbel tråd Pickles Organic Cotton, og det gikk med nesten 200g. Jeg fulgte først oppskriften og la opp 96masker, men jeg brukte pinne nr. 6. og ikke 6,5. Da jeg hadde strikket halsen ferdig og prøvde den på synes jeg den ble litt for trang. Jeg rakk opp alt sammen og la opp 16masker ekstra og strikket ivrig halsen på nytt. Godt halsen var rask-strikket:) Denne gangen ble halsen helt perfekt. 
(Note to self: 112masker på pinne nr. 6 gjør susen).

Garnet er kjempedeilig i bruk og jeg sitter allerede og lurer på om jeg skal lage meg enda en vårhals...? Hvilken farge skal jeg ta da, mon tro?

God helg til alle sammen!
SiljeVanilje

4 kommentarer:

  1. Det er greit å rekke opp og strikke på nytt når prosjektet er på tykke pinner ;)
    Ble en flott hals i lekker farge.
    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  2. FIIIN! Til tross for tykke pinner er jeg imponert over at du gadd å rekke den opp og begynne på'an igjen. Men ser jo at det var verdt det:)

    SvarSlett