tirsdag 11. desember 2012

Kaldt og klart

Været er helt nydelig i disse kalde førjulsdager. Jeg og hunken har vært ute å gått lang tur i dag også, fortsatt i håp om at noe snart skal skje:)


 Det gjelder bare å kle på seg nok ull, så er det helt fantastisk å være ute! 


Og jeg har selvfølgelig også strikket innimellom slagene. Buksa er fra Melkers barnehagesett fra Pickles. Jeg har strikket jakken også, men der gjenstår det litt sying under armene og knapper. Jeg har brukt Abuelita 3-tråds tynn merino i fargen mørk grå. Garnet er herlig å strikke med, og buksa er supermyk. Håper det holder seg godt i bruk. (Jakken kommer senere...). Jeg strikket i størrelse 2-6mnd. Men med litt oppbretting i bena, så passer den nok før.



Lille babyen kan selvfølgelig ikke fryse på ørene, så jeg har også strikket en liten babylue i Drops BabyMerino, rester jeg hadde liggende. En god match til buksa. Oppskriften er fra Drops

Ønsker alle en fortsatt fin uke!
SiljeVanilje


4 kommentarer:

  1. Så fine bilder! Det er så vakkert ute nå ja... Nydelig! Og så fin buksa ble med snor i kontrastfarge :) kjempefin og god lue;) i dag blir det innedag for oss i kulda! Koser meg med julekaffe, brød og kokt egg til frokost ;) klemmer!!

    SvarSlett
  2. Om det er kaldt så skal ikke lille fryse, masse flotte ullplagg ligger klar og venter ser jeg.
    Marius er jeg spesielt svak for....
    Lykke til når det "tar laust"

    SvarSlett
  3. Lykke til når det skjer! Spennende å gå sånn og vente.. :-) Du har ihvertfall strikket kjempemye fint til babyen, gleder meg til å se det i bruk!

    SvarSlett
  4. Så nydelige klær du har strikket! Jeg falt virkelig for fargene og det ser så utrolig jevnt og pent ut :)

    SvarSlett