tirsdag 19. oktober 2010

Pakken er åpnet...

...og inne lå det ei herlig ullbuksa til verdens skjønneste gutt!






Sebastian som er gullgutten til venninna mi var den heldige mottakeren. Han har jo begynt i barnehagen, og alle barn må vel ha ei ullbuksa?! (jeg hadde iallefall maaaange da jeg var liten!!)



Jeg skal innrømme at det har tatt litt tid å strikke denne, den skulle jo strikkes på pinne 2,5mm! Så innimellom har jeg strikket mye annet. Men jeg synes den ble så nydelig når jeg bare ble ferdig med den!:) Og fargen er knall-grønn!

Oppskrifta er fra boka "strikk til nøstebarn", ei herlig bok med massevis av fine oppskrifter til barn! Gleder meg allerede til å strikke mer fra denne boka.
Størrelsen skulle være 2år, men jeg er ikke helt sikker, for jeg brukte aldri så mye garn som oppskriften sa...hmm...
Garnet har jeg kjøpt fra Nøstebarn og jeg var veldig skeptisk i starten, synes garnet var så stivt, men da jeg fikk skylt opp buksa ble alt mye bedre.
Bukseselene skal festes med knapper (treknapper), men det måtte jeg overlate til moren, slik at de kom i rett høyde i forhold til den lille kroppen:)


Nå håper jeg det kommer et bilde av buksa i bruk fra mamman!

Jeg skal fortsette på et av mine to uferdige prosjekter, som forresten skal bli en kjæmpefin ulljakke til meg selv. Gleder meg til den blir ferdig...lurer på når det blir:)

Ha ei fortsatt fin uke!!

SiljeVanilje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar