fredag 18. mars 2011

Gammeldags omslagstrøye

En liten omslagsjakket strikket i Drops Alpaca har kommet av pinnene mellom jobb, trening, avslapping og søvn:)
Den er aldeles nydelig og myk, jeg skulle ønske den var i størrelse meg!

Oppskriften er hentet fra ei nydelig strikkebok som jeg anbefaler alle som ønsker å strikke til de små (endten sine egne, eller andres smårollinger slik jeg gjør), nemlig:
Myk Start skrevet av May B. Langhelle.
Masse fine oppskrifter og inspirerende bilder!

Om jeg skal pirke på oppskriften, så synes jeg det er litt kjedelig med montering. Og i denne oppskriften må du montere armene og sy sammen i sidene...
men jeg fikk det til og er veldig fornøyd med resultatet.

En liten detalj som jeg likte kjempegodt, er de søte små "rysje-kantene" ytterst på armene!!
Noe såååå søtt:)

Nå mangler det kun snurra bånd til å knyte omslagsjakken sammen med, og en liten vask!

Jeg ønsker alle ei flott helg!


SiljeVanilje


4 kommentarer:

  1. Så søt!! Har lagt merke til den i Myk start-boka.
    Så kjekk blogg du har! Trur det er fyrste gongen eg har svippa innom her. Eg legg meg til som følgjer :)

    SvarSlett
  2. Skikkelig søt jakke. Jeg har selv myk start-boka og elsker å bla i den og se på de flotte oppskriftene. Men jeg har ikke lagt merke til rysjene - så søte! Denne setter jeg på to do-listen min..

    SvarSlett
  3. Åh, så søt jakke! Og man kan faktisk SE hvor myk den er!

    ... jeg synes MykStart har masse fine oppskrifter, men litt for mye montering for min smak... Skulle gjerne hatt en mellomting mellom Nøstebarnboken og Myk Start, kjenner jeg...

    God helg!

    SvarSlett
  4. Super søt jakke :) Jeg har akkurat bestemt meg for å strikke omslagsjakken i Nøstebarnboken.. Får se om jeg rekker det før vesla kommer :) Nyt solen i dag!! Klem

    SvarSlett