tirsdag 12. april 2011

Mislykket?

Ser at Pickles har lagt ut Soljakke-kitt, og da kom jeg på at jeg har jo en soljakke liggende i garnkurven min...
Men hvorfor ligger den der?

Jo, jeg strikket
(eller prøvde iallefall å strikke...) en soljakke i høst. Det lovet godt veldig lenge, helt til armene var vevd sammen over skuldrene. Da syntes jeg den var temmelig kort.
Jeg lot vær å sy sammen under armene, for den ville uansett ikke bl
i passe...
Så jeg trødde den laaaangt ned i strikkekurven.

Men, jeg vil jo så gjerne at den skal bli fin!
Jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke, men sitter igjen med 1 nøste av abuelita tre-tråds garnet og 2 nøster av Pickles Organic Thin Cotton.

Hva skjedde underveis?

Og hva gjør jeg nå?

MÅ jeg bare rekke opp sammenvevningen oppå skuldrene og rekke opp kanten rundt og prøve på nytt?

NOen forslag?
Har noen andre opplevd det samme, eller er det bare meg som har fått en

mislykket soljakke?

5 kommentarer:

  1. Oj! Det ser jo fint ut? Har ikke testet denne selv og har desverre ingen gode tips å komme med. Håper det løser seg!

    SvarSlett
  2. Hør med jentene i pickles. De er alltid behjelpelige og hyggelige :)

    SvarSlett
  3. For en fin blogg du har. Jeg legger meg til som følger!
    Har desverre ikke prøvd meg på soljakka, så jeg kan ikke bidra med så mye hjelp...Men som Maria sier, jentene i Pickles svarer alltid=)

    SvarSlett
  4. Hm, har ingen forslag. Håper du finner løsningen.
    ønsker deg en fin påske videre
    /myr

    SvarSlett
  5. Puh.. Jeg var nær ved å ende opp som deg! Så at den ble for kort..og strikka str L i lengde før jeg starta m øking til ermer.

    Det går ann å strikke (fra start/rangbånd) og feks et par rapporter, klippe av rangbånd på den du har strikka OG maske det sammen med det nye. Da blir den i allefall lengre. Tror det går ann å få det til å se ok ut.

    SvarSlett