lørdag 27. august 2011

Når det regner får du fregner

Ja i dag regner det virkelig her!! Og da er det jo en fin dag for å feste tråder og hekle kanter.
Jeg har (igjen) strikket jakken fra Melkers hentesett fra Pickles. Om jeg ikke tar helt feil så har jeg strikket denne to ganger før. Mønsteret er enkelt og fint! Og ikke minst så går det ganske så raskt å strikke denne lille jakken!

Denne gangen har jeg brukt Drops BabyMerino i tre farger. Samt 5 små blomsterknapper fra den lokale strikkebutikken:)

Hvis jeg skulle ha noe å si på mønsteret så må det være at jeg synes knappehullene kommer vel tett. Jeg skal prøve å huske dette til neste gang, slik at jeg kan lage litt større mellommrom mellom hullene:) (ikke den vanskeligste justeringen man kan gjøre...så det bør jeg klar!)

Tidligere har jeg også strikket luen som tilhører Melkers hentesett, denne gangen ble det lue fra Strikk til nøstebarn, lettstrikka lue. Tilslutt heklet jeg en kant med fastmasker rundt hodet i den ene stripefargen fra jakka.

Så nå er hentesettet klart til innpakking og levering!

Ønsker alle en fortsatt fin lørdag, med eller uten regn:)
SiljeVanilje

5 kommentarer:

  1. Det var et flott sett, likte fargevalget ditt veldig godt :) Og du - når det regner, får du fregner - når det sner, så får du fler!! :D

    SvarSlett
  2. Så fin jakke, kjempedeilig med hvitt og turkis! Jeg har laget denne tre ganger, men er så dårlig på å plukke opp masker for å få stolpen fin, men ser at du klarer detvsuperbra. Jeg må vel bare øve og øve... ;)

    SvarSlett
  3. Flinke Silje! Du e en inspirasjon! Skal ta pinnan fatt i kveld når ho Selma har lagt sæ :-D

    SvarSlett
  4. Hei.
    Hvilken str. har du strikket luen i? Synes de blir så små uansett hvilket garn og pinner jeg bruker. Har ikke prøvd drops baby merino, så kanskje jeg må prøve det en gang.

    Kjersti

    SvarSlett