torsdag 18. august 2011

Pepperkorn

Når jeg strikker på større prosjekter blir jeg alltid litt utolmodig sånn midt i prosjektet. Og det resulterer ofte i at jeg starter på mindre prosjekter sånn helt plutselig. Prosjekter som ofte er mindre og som det er ment at skal ta mye kortere tid (det er ikke alltid det gjør det...). Kanskjer bare en kveld, slik som disse:

Pepperkorn-håndleddsvarmerne fra Pickles ble til på en kveld. Jeg hadde to nøster à 50gram med blandingen 70%angora- og 30%merinogarn liggende fra da jeg var i Madrid i fjor høst. Og plutselig fant jeg ut at det måtte jo være perfekt til et par håndleddsvarmere (eller pulsvarmere som noen kaller det).

Og jammen ble det ikke nok til TO par! (det ene pittelitt kortere enn det andre, men hva gjør vel det?). Det ene paret tar jeg selv, det andre havner i gavekurven min.

Oppskrifta var veldig enkel og garnet var passe tykt på passe tykke pinner, så dette gikk fort og greit, og ikke minst så synes jeg at resultatet ble bra:) (Og når vi snakker om pinner...jeg måtte gå til innkjøp av nye settepinner i str. 4,5. Og jeg kjøpte korte trepinner, og for en fantastisk opplevelse!! En fryd å strikke med!)

Det blir nok flere små prosjekter fremover, jeg liker å se rask fremgang. Og ikke minst små prosjekter som kan varme i høst!

Har du små prosjekter innimellom de store?

SiljeVanilje

1 kommentar:

  1. Disse pulsvarmerne så veldig deilige ut, nydelig farge også. Jeg har akkurat begynt å pjone. Det er blitt votter så langt. Raskt og morsomt! Ha en fin dag!

    SvarSlett