søndag 10. oktober 2010

Nye votter og mer garn i Madrid

I helga har vi vært i Madrid, og før avreise lurte jeg veldig på hvilket strikkeri jeg skulle ta med meg til flyturen. Jeg kom over en artig oppskrift på denne herlige bloggen! Og at oppskriften var fra 1901 og at det var pensum i 3.klasse(!) imponerte meg nok til at jeg ville prøve disse selv!

Totalt 7 timer med Ryanair gjorde susen for kalde fingre, og det ble ribbestrikkede votter på meg!
Garnet jeg har brukt er noen rester av Sisu-garn som jeg hadde i to forskjellige lilla-farger.
Jeg gleder meg allerede til å ta de i bruk i morgen!:) La kulda komme!!


Jeg synes det er vanskelig å ta gode bilder av det jeg strikker, serlig om kvelden når det er mindre lys...fargene, særlig lilla, kommer svært dårlig frem!
Disse vottene er altså egentlig i to forskjellige lillafarger:)


Madrid var herlig og høstsola i Spania var deilig å kjenne på kroppen!:) Masse god mat, litt shopping og litt sightseeing måtte til! Og til min hunks store glede kom vi selvfølgelig over en garnbutikk, og jeg bare måtte inn! Og med meg i bagasjen hjem ble herlig babymerino og en blanding av merino og angoraull, totalt seks nøster!


Pønsker fortsatt på hva jeg skal lage med dette deilige garnet!:)

Ellers gleder jeg meg til å dra tilbake på jobb i morgen etter en herlig langhelg i Madrid! Og i strikkekurven venter fortsatt de tre uferdige strikkeriene mine, men snart er det bare to uferdige...:)

Ha en fortsatt fin søndagskveld!

SiljeVanilje

2 kommentarer:

  1. Flotte votter! Takk for at du lenket til oppskriften!

    SvarSlett
  2. Det garnet ser bare herlig ut - gleder meg til å se hva du strikker :)) Lykke til.

    SvarSlett