tirsdag 5. oktober 2010

Kald sommer i nord

I helga var jeg på kurs, så jeg har ikke gjort ferdig noen flere prosjekter, men det nærmer seg med stormskritt:)
Så i mellomtiden må jeg vise dere noe jeg laget i sommer:

I sommer var jeg mye i nord-norge (=mye dårlig vær) og ideen om at det hadde vært deilig med et digert sjal som jeg kunne tulle rundt meg kom til meg. Jeg kjøpte meg det deiligste alpakkagarnet i fire forskjellige farger og startet å strikke. Til sammen brukte jeg 7 nøster av tynn alpakka fra du store alpakka. Helt nydelig garn å strikke med!:)

Jeg startet i spissen av sjalet med tre masker på pinnen. Deretter økte jeg 1 maske i starten av hver pinne. (Det vil si jeg tok alltid av den første masken uten å strikke den, og så økte jeg 1 maske!)





Jeg fortsatte slik til jeg hadde brukt 7 nøster!


Noe som betyr at sjalet er veldig stort!!Og ikke minst kjempe deilig!!

Sjalet er i bruk hver dag og det varmer kjempegod enten det henger over skuldrene når jeg jobber eller om det er rundt halsen når jeg går ut døra!








Ha ei finfin uka:)


SiljeVanilje



2 kommentarer:

  1. Det var veldig fint silje <3 Lure på om æ må prøve mæ på et sånt!

    SvarSlett
  2. og d e veldig enkelt!bare rett hele tida!:)så øke man bare ei maska i starten på hver pinne!!d e veldig herlig!!:)

    SvarSlett