søndag 2. september 2012

Ny verdensborger

Forrige lørdag fikk naboene en liten nydelig gutt. Naboene er, fra før, veldig gode venner av oss og da må det babystrikk til:) Babyens mor er en veldig habil strikker, men til tross for at den lille guttens kleskap allerede er fullt av hjemmestrikk, så ble det hjemmelaget fra meg også. Jakken strikket jeg tidligere i sommer i mørk brunt, kjøpt som et kitt. Denne gangen brukte jeg Nepal fra Drops, et garn med samme strikkefasthet.



Jeg har gjort de samme endringene som jeg gjorde på den forrige, og ble veldig fornøyd med gjentakelsen:) Jakken er strikket i str. 6mnd. Så den blir nok god og varm utover høsten/vinteren.



Den eneste tilleggsforrandringen jeg har gjort denne gangen, er at jeg har laget et til knappehull. Jeg er stor fan av treknapper, så denne jakken er intet unntak.


Fortsatt fin søndag!
SiljeVanilje

7 kommentarer:

  1. Heldige lille babygutt som får en så flott jakke :)

    SvarSlett
  2. Veldig fin, og veldig anvendelig! Og strikkegaver til strikkere er genialt, de vet jo hvor mye jobb og omtanke som ligger bak.

    SvarSlett
  3. Utrolig fin var den! Så heldig moren er!

    SvarSlett
  4. Så søt jakke!!! ... og ja, som strikker blir jeg utrolig glad om andre har strikka noe til meg!!! Så denne blir nok veldig godt motatt!!!

    SvarSlett
  5. Hei!!!jeg har ikke settinnlegget før nå!! Så koselig!! Ble så glad for jakken, elsker fargen!!!:) :) hjertelig takk <3<3<3 klemm fra naboen!!

    SvarSlett
  6. Da fikk jeg linket opp til deg!! Ha en super helg!! Klem

    SvarSlett
  7. Denne var kjempefin! Vet du hvor man får tak i den engelske oppskriften?

    SvarSlett