lørdag 20. oktober 2012

Alle gode ting er TRE!

Etter at jeg så de supersøte tøflene som Siri med bloggen Strikk og Tøys hadde laget så ville jeg også lage like! Det begynte godt, Siri har linket til oppskriften som hun har brukt og jeg startet ivrig på tøflene, riktig garn og riktig pinnestørrelse. Eneste problemet var at jeg strikket litt av eget hode og en oppskrift som jeg har på tøfler til voksne som skal toves, samtidig som jeg prøvde å følge den anbefalte oppskriften...
Det resulterte i sokken helt til høyre på bilde....og jeg konkluderte med at noe var galt!


Så startet jeg på nytt, la bort oppskriften jeg hadde i eget hode og prøvde å kun følge oppskriften som var anbefalt....Jeg forstod ikke den helt og resultatet ble så som så! 
Tilslutt gikk jeg inn på garnstudio.no og fant en søt oppskrift på små tøfler/sokker. Denne oppskriften var hakket tydeligere for meg og det hele gikk som en lek! Resultatet er tøffelen helt til venstre. Og denne skal få seg en partner, som straks er ferdigstrikket. 

Tilslutt ble dette et herlig restegarnprosjekt! Jeg gleder meg til å finne frem mer restegarn og lage flere små sokker/tøfler. Jeg har troen på at disse sitter godt på små babyføtter!

God helg folkens!
SiljeVanilje

2 kommentarer:

  1. Så godt å se at det ikke bare er jeg som strikker litt i ulike størrelser og med ulikt resultat! ;) Men kjekt å få unna litt restegarn, og disse ble jo supersøte, da!

    SvarSlett
  2. Øvelse gjør mester! Den siste versjonen ble jo helt perfekt, jo :)

    SvarSlett