torsdag 8. november 2012

Rosett

Rosettjakken har vært en salger hos bloggere det siste året, og da jeg så den ble jeg forelsket med en gang! Mønsteret er enkelt og samtidig kjempefint. Jeg har strikket i størrelse 0-2måneder og håper lille mini kan reise hjem fra sykehuset i den fine, nye jakka. Kanskje litt stor i starten, men det vokser vel mini fort inn i. 


Jeg har strikket jakken i babyull, i en slags lys turkis/grå-tone. Jeg ble kjempefornøyd med resultatet, men må innrømme at pinne nr 2,5 ikke er min favoritt! Men det hjalp selvfølgelig på å kunne strikke denne samtidig som jeg satt på stranda i høstferien. Det gikk unna kan du si:)


Da jeg var i knappebutikken trodde jeg at jakken hadde 6 knappehull, så feil kan man ta. Så da ble det seks hvite knapper + en treknapp fra knappelagret mitt:) Jeg ble godt fornøyd med den lille detaljen.
Jeg har gjort de samme endringene som endel andre bloggere, droppet kragen som jakken opprinnelig skal ha, og i tillegg valgte jeg å ha knapper hele veien.

Håper å kunne vise actionbilder av denne før jul:)
Ønsker alle en avslutning på uka og helg!
SiljeVanilje

6 kommentarer:

  1. Denne står på strikkelisten min også, kjempe nydelig. Likte godt detaljen med en annen knapp :)

    SvarSlett
  2. så fin den ble, og den treknappen gjorde seg :)
    morsomt å lese at du syntes drops sin oppskrift på småtøfler var enklere enn den andre. Jeg gikk inn for å lese den, og for meg er det motsatt :)
    arti at folk leser og forstår forskjellig :)

    SvarSlett
  3. Denne ble kjempefin! Knappedetaljen gjorde susen:)

    SvarSlett
  4. Lekker! Gleder meg til actionbilder!! :) PS! Nå må jeg trykke den hersens koden for tredje gang for å poste denne kommentaren.... blir ikke lei meg hvis du fjerner passordgodkjenningen av kommentarer, altså! Jeg har deaktivert min, og jeg får ingen spam :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar! Ja, jeg har jo selv irritert meg grønn av passordgjennkjenningen hos andre bloggere...Så nå har jeg fjernet min. Tror i alle fall jeg har klart å fjerne den:) Så nå er det bare å kommentere:)

      Slett