tirsdag 14. juni 2011

Gilbert og ven

Da kan jeg endelig vise frem hva som skjulte seg rundt knappene i et tidligere innlegg.
Det var nemlig en Gilbert og ven, designet av Dorte Steen Nielsen for Isager.
Oppskriften og garnet, Isager Højlandsgarn, kjøpte jeg i København før jul, så denne lille saken har ligget ferdig en god stund.


Da jeg var i København hadde jeg to gravide venninner, men ingen av dem viste på det tidspunktet hvilket kjønn det skulle bli. Så jeg tok en sjans og valgte garn i mørke, melerte lillatoner. Og, heldigvis for meg, så fikk den ene av de to ei lita jente natt til fredag.

Totalt har det gått med litt over 50g garn og 5 treknapper til størrelse 3-6mnd. I tillegg har jeg strikket ei lita lue som passet til, oppskriften er hentet fra Strikk til Nøstebarn.
(og etter at bildet ble tatt fikk lua tråder til knytting!)

Det jeg likte ekstra godt med denne oppskrifta var at knappene er i siden, en kul detalj...!:)

Jeg fikk selv overlevere gaven på lørdag til ei nydelig lita pia og hennes to stolte foreldre. (Det er første gang jeg har sett en så fersk baby, noe så skjørt og vakkert skal man lete lenge etter!)

Ha ei fortsatt fin uke!

SiljeVanilje

3 kommentarer:

  1. Nydelig jakke! Likte også den kneppeløsningen på siden :)

    SvarSlett
  2. Utrolig vakkert!! Knapper på siden var skikkelig kult! Og du er super flink :)) Ha en flott dag! Klem.

    SvarSlett