mandag 15. august 2011

Sjal på pinne 2,5

Da jeg strikket Bettygenseren fikk jeg jo for lite alpakkagarn, men heldigvis hadde mamma kjøpt akkurat samme farge som jeg trengte, og hun reddet meg fra å sitte igjen med en nestenferdig-bettygenser.
Jeg hadde jo kun bruk for ca 15-20gram, og satt derfor igjen med over halve nøste da genseren var ferdig. Mamma hadde i tillegg to nøster til i samme farge liggende, og heldige meg fikk de også:)

Så tidligere i sommer startet jeg med masse mot og iver på et sjal på pinne 2,5...


Det startet ganske bra, jeg var syk (og måtte sitte i ro) og hadde god tid til å strikke. Men etterhvert vokste maskeantallet og det gikk rimelig sakte fremover. HELT til jeg hadde brukt halvparten av garnet og måtte snu...da sank maskeantallet og strikkingen gikk fortere og fortere:)

Tilslutt ble sjalet ferdig! Og jeg kan nå nyte godt av det på kalde augustdager:)

Oppskriften er hentet fra Garnstudio. Den er ikke fulgt til punkt og prikke, jeg har kuttet ut partiet i midten som skulle være uten mønster. Dette gjorde jeg fordi jeg ikke hadde nok garn. Så jeg snudde bare da jeg hadde brukt opp halvparten av garnet, enkelt og greit.
Pinne nr. 2,5 er ikke mine favorittpinner...men jeg har lyst til å prøve ut dette mønsteret på for eksempel et pledd på litt tykkere pinner:)
Garnet er Pickles Pure Thin Alpaca, et deilig garn å ha rundt halsen! Og totalt har jeg brukt ca 130-135gram.

I morgen starter jobb igjen etter en deilig og lang sommerferie!
SÅ jeg ønsker dere derfor en flott uke på jobb:)

SiljeVanilje

3 kommentarer:

  1. Kjempe fint sjal! Jeg synes fargen var veldig fin;) Skal jammen meg titte på den oppskriften jeg også!

    SvarSlett
  2. Hei! Flott sjal :) Sånt vil jeg også ha... Legger det i bunken med de andre dette-vil-jeg-ha-oppskriftene ;)

    SvarSlett
  3. Nydelig sjal!! Og så herlig farge :) Du er så flink Silje, og utrolig effektiv! Skulle kommet på besøk til dere også snart.. så si i fra når det passer ;) Klem

    SvarSlett