torsdag 7. juni 2012

lapp + lapp = lappskaus?

Eller var det lappeteppe? Men nå fikk i alle fall jeg veldig lyst på lapskaus... 
Som tidligere nevnt fikk jeg symaskin til jul, og nå har den vært oppe fra eska igjen. Foreløpig har jeg ikke det store reportoaret av ting jeg kan sy, men med lappeteppe nr 2(!) kan jeg hvertfall noe:)


Lappene består av seks forskjellige stoffer kjøpt på Stoff og Stil. Lappene har ligger ferdig-klippet en god stund, men av og til tar ting litt tid. Det skal sies at når jeg først tok opp symaskinen så gikk dette raskt! Teppet ble større enn det forrige jeg laget, og de vitale mål er: 6 lapper*9 lapper. (Jeg har ikke målt i cm...) Hver lapp er i utgangspunktet 15cm*15cm, men så går ca 0,5cm bort i sammensyingen.

Jeg hadde egentlig kjøpt et fint stoff som jeg skulle bruke til bakstoff. Men da tok jeg utgangspunktet i målene på det forrige teppet jeg laget, og det gikk som det måtte gå, det ble for lite. I steden ble et gammel dynetrekk fra barndommen klippet opp. Dynetrekket fikk jeg i utgangspunktet fra mamma for å øve meg, men nå måtte det brukes på ordentlig:)

Jeg er absolutt fornøyd med mitt andre lappeteppe, og flere skal det nok bli! Nå skal jeg straks se Usain Bolt springe raskt, raksere enn selveste Il Tempo Gigante!

SiljeVanilje

1 kommentar:

  1. Wow, så flott det ble! Imponerende å se nybegynnere få til så mye med symaskinen :)

    SvarSlett