lørdag 28. juli 2012

Omslagsjakke

Som nevnt i forrige innlegg har jeg strikket endel småplagg i løpet av sommeren. Og her kommer første plagg ut: 
 Jeg har strikket denne flere ganger før. Synes det er et morsomt og raskt prosjekt. Den er strikket fra toppen og ned, og jeg liker å se hvordan økningen gir armer. Denner gangen har jeg strikket i BabyAlpaca Silk fra DROPS. Jeg liker kompinasjonen av alpakka og silke, da blir det ikke så mye hår fra alpakkagarnet:)

Oppskrifta er fra Strikk til nøstebarn, ei bok jeg liker veldig godt! Jeg har strikket i størrelse 0-3mnd. I påvente av hvilket kjønn eieren til denne jakken har, venter jeg med å lage knyting i sidene. 

Vi har sett litt av sola de siste dagene, nok til at jeg ble pittelitt solbrendt...sånn kan det gå når man ikke er vant til sommersol...nå regner det og vi har invitert gode venner på vafler til OL-håndball i kveld. Ekte lørdagskos med andre ord!

Fortsatt god helg til dere!
SiljeVanilje

5 kommentarer:

  1. Så flott den ble :) ingen fare for solbrenthet her hvor jeg befinner meg... menmen, sånn er det bare :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin! Nøstebarn slår aldri feil! Hvor mye garn brukte du på denne? Jeg har babyalpaca liggende, men ikke så mye. Det hadde vært perfekt å få brukt opp det jeg har på en sånn jakke. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ane! Takk for hyggelig kommentar. Det gikk med under 100g til omslagsjakken. Den er også fin å strikke i striper, om du har flere farger:) Lykke til!

      Slett
  3. http://www.ull.no/boker/utstyr-til-strikking-og-hekling/strikkepinner-og-annet-utstyr/nosteapparat-4459

    Hei! Kom over en praktisk sak som jeg tenkte du ville ha link til =)
    Ha en finfin dag! klem fra M

    SvarSlett
  4. Denne jakken din er jo VAKKER!!!!
    Klem =)=)

    SvarSlett