torsdag 1. august 2013

Sjal

Vi skriver august på kalenderen og jeg har allerede begynt høst-strikkingen til lilleklumpen. Men jeg må jo tenkte litt på meg selv også:) Jeg har lenge ønsket meg et nytt stort sjal. Et som jeg kan tulle meg inn i når jeg fryser på jobb eller hjemme. Et som jeg kan ha rundt halsen når det er skikkelig kaldt ute. Det forrige sjalet jeg strikket har jeg brukt ut og inn høst, vinter og vår siden høsten 2010. Og det er ikke slik at jeg har tenkt å slutte å bruke det, men jeg ønsker meg et til. 


Derfor har jeg nå testet en sjal-oppskrift. Sjalet ble fint det, men i mine øyne ble det altfor lite. Så nå lurer jeg på om jeg skal lage et til, bare mye større....
Jeg er glad i rillestrikk, det gjør seg jo både på retta og på vranga, da slipper sjalet og ha en "bakside". Men det er kjedelig i lengden å strikke riller....så derfor prøvde jeg denne oppskriften. Sjalet var morsomt og enkelt å strikke, men neste gang blir det større!



Jeg har brukt Abuelita 3-tråds Merino Multi-garn fra Pickles. Et nøste det var mye igjen av etter et tidligere prosjekt som kun skulle ha små striper av dette garnet.Og det var perfekt med et nesten helt nøste, jeg har kun noen små meter igjen! (Hurra for bruk av restegarn!). Jeg brukte pinne nr.3. Neste gang vil jeg nok gå opp til nr. 3,5 eller 4, slik at sjalet blir litt luftigere og i alle fall litt større.


Dette blir nok sendt nordover til ei lita tulla som kan bruke det på kalde dager. Ei som liker å pynte seg litt:)
 Håper alle får en fin august! Jeg har tenkt å bruke måneden til å vise frem ferdige prosjekter, hurra for det!:)
SiljeVanilje

6 kommentarer:

  1. Hei! Flott sjal, men kjedelig at det ble for lite da! Synd linken til oppskriften ikke virker, for jeg er på utkikk etter en oppskrift på sjal. Tenkte å strikke i kauni.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja sjalet er veldig fint og nå har jeg fikset linken!:) Takk for at du sa i fra. Tror det kan bli veldig fint i kanui!:)

      Slett
  2. Sjalstrikk her også for tiden :) jeg har hatt lyst til å felle av lenge, men jeg forsøker å holde ut slik at det blir passe stort! Har en tendens til å runde av litt for tidlig.. Utålmodig!

    SvarSlett
  3. For et deilig sjal:) Herlig høstfarge! Har også strikket et Multnomah. Liker at det er enkelt og samtidig fint! Har så lyst å strikke meg et stort og deilig Camomille (av Helga Isager) men tror ikke jeg har tålmodighet til det:-P

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg har sett på Camomille og vurderer det! Ser sikkelig digg ut:)

      Slett