mandag 17. januar 2011

Vintervær og Mari-hals

Ja, halsen har vært ferdig en stund nå, men pga dårlig lys til fotografering har den uteblitt fra blogging:)

Men i helga har jeg vært på hyttetur i vinterland, og der var det lys nok og masse snø!

Halsen er strikket av garnet som jeg omtalte her.
Og oppskriften er egenkomponert. Det er ruter i vrang og rett, 8 masker i hver rute bortiover og 8 oppover:) Totalt er det 10 ruter. I tillegg kommer 3 masker på hver side. Det gir totalt 86masker. Jeg har brukt pinne nr.4 og resultatet ble akkurat passe luftig!

Halsen er strikket frem og tilbake og sydd igjen tilslutt. På den måten synes jeg det er lettere å måle hvor lang jeg ønsker den. Denne halsen går to ganger rundt min hals, perfekt spør du meg!:)

Lag én du og da vel!

SiljeVanilje

2 kommentarer:

  1. Ja, den ser helt perfekt ut! Gøy med litt egenkomponert og:)

    SvarSlett
  2. Å jeg husker du tok dette bildet i vinter! Så fint det ble =) Digger fargen!! Klem M

    SvarSlett