onsdag 5. desember 2012

Hermegåsjakke

Som tidligere nevnt så måtte jeg herme etter naboen. Og jakka den har vært ferdig i noen uker, nyvasket og klar til å varme en liten en/ei lita ei.

Jakka er lettstrikka og rask, og det kan jeg like. Så gjenstår det å se om den er fin i bruk, kanksje det blir fler av samme sort...
Jeg strikket den minste størrelsen, så kan lille mini hoppe rett inn i den, særlig nå som det er "bikkjekaldt" ute. Jeg liker særlig flettene som går ned langs armene. Her skal det sies at jeg bommet litt, var litt rask da jeg leste oppskriften. Noe som resulterte i litt for hyppige flettinger, og at begge flettene flettes i samme retning, og ikke mot hverandre slik det skulle vært. Pyttpytt sier jeg, den er hjemmelaget, og det er vel ingen som merker det?!

Oppskrifta er fra Drops. Og garnet er Drops Merino Extra Fine, superwash-garn. Jeg er spent på hvordan garnet holder seg i vask. 

Jeg bytter for tiden på å vente, strikke, gå tur og lese til eksamen. 
En god blanding av det meste.
Ha en fortsatt fin onsdag!
SiljeVanilje




3 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Gleder meg til vi får se den med innhold ;)

    SvarSlett
  2. Jeg liker drops sin merino godt til småplagg, håper du får brukt den masse:) Så flott ut med fletter på skuldre og overarmer!!

    SvarSlett
  3. En klassiker:):) digger'n!! ;)

    SvarSlett