lørdag 1. desember 2012

Klar for Kulda

Hunken fikk vindvotter fra Norrøna til bursdagen i februar, og da sa jeg at jeg skulle strikke votter som han kunne ha inni...
Nå har jeg endelig fått gjort det. Av en eller annen merkelig grunn har jeg litt angst for å strikke votter, hvorfor? Nei, det vet jeg ikke! Da jeg startet å strikke synes jeg alltid det var slit å strikke på 5 pinner, men mye har skjedd siden min strikkestart...Å strikke votter er jo gjort på no-time! Startet torsdag ettermiddag, ferdig i dag tidlig, akkurat i tide til kulda! Kan ikke bli mye bedre enn det.




Så nå er hunken klar for gå-turer, bilturer og ikke minst nærliggende trilleturer i kulda! Hurra for det:)
Han har valgt farge selv, og det skulle være samme farge som heldressen til babyen, og da var det bare å dra på Nøstebarn for å kjøpe et nøste med koksgrå 2-trådsgarn. 

Oppskrifta fant jeg HER hos Annepålandet og det gikk med 60gram garn. Enklere oppskrift skal du lete lenge etter. Og vottene sitter som et skudd. Kanksje det må bli et par til meg også...

Ønsker alle en flott start på adventstiden.
Jeg skal på juleverksted.
SiljeVanilje

5 kommentarer:

  1. Hei! Fin blogg du har!
    Så gøy at du har strikket votter etter oppskriften min! Kan jeg linke hit? (for å vise eksempler på votter lagd etter oppskriften)

    Fint at vottene satt som et skudd! Og skulle de bli litt i største laget, er det jo bare å tove dem litt. Da blir de enda bedre og enda varmere :-)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du skal bare linke:) jeg er som sagt superfornøyd med oppskriften, enklere blir det ikke;)

      Slett
  2. Så flotte votter han har fått! Min kjære får sjeldent noe, og jeg vet ikke hvorfor jeg alltid utsetter det! Mulig nyttårsforsett? ;)

    SvarSlett
  3. Strikker du disse med rundpinne? eller fem pinner?

    SvarSlett