mandag 2. mai 2011

Rillestrikket omslagsjakke

I går var vi på Nesodden for å besøke søskenbarnet mitt og hans herlige familie. De fikk nylig barn nr 3(!) og jeg tror ikke jeg kjenner noen, eller kommer til å kjenne noen, som har så flotte barn som dem!

Den nyfødte fikk en omslagsjakke fra strikk til nøstebarn, #1936. Jakken er strikket i Pure Thin Alpaca fra Pickles i fargene Krokus og Fiol. (Og nå leste jeg akkurat at Pickles skal ha lagret sitt åpent hver Torsdag fom 12.mai! WOW!)

Dette er den andre rillestrikka omslagsjakken jeg lager, sist strikket jeg den i baby-merino, men jeg tror jeg liker alpakkagarnet best. Det ble på en måte litt luftigere?!

Men som sagt tidligere, jeg har jo ikke erfaring med hva som fungerer best for barnet...:) Satser iallefall på at denne, som er strikket i str 6mnd, blir bra når høsten setter inn!

Og kanskje, om jeg er heldig, vanker det et bilde når jakken blir tatt i bruk:)

Håper alle får ei finfin uka!

SiljeVanilje

4 kommentarer:

  1. Søte snille Silje! Tusen takk for den nydelige jakka :) Lover å sende bilde når høsten kommer. Tusen takk for super koselig besøk. PS: Ta meg med på lageret til Pickles en torsdag!!! Hils R, og fin uke til dere også. Klem fra hele gjengen ;)

    SvarSlett
  2. Dette var ein veldig fin versjon av omslagsjakka, nydelege fargar! :) Og alpakkaulla er jo så deilig mjukt og luftig. Finfin :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin jakke i flotte farger;)

    SvarSlett
  4. Kjempefin!!!!! :)

    SvarSlett