tirsdag 15. februar 2011

Grått er flott og Grønt er skjønt!

Ja da var stripegenseren ferdig montert, alle tråder er festet og knappene er stydd i. Det eneste som gjenstår er en liten vask og tørk på badegulvet:)


Jeg er veldig fornøyd med resultatet, som sagt er det min første raglanfelling!:) Hvorfor har jeg ikke felt på denne måten før?! Det er jo GENIALT og så ENKELT!
Gensern er strikket etter oppskrift på rullegenser (#1931) fra Nøstebarn. Jeg har strikket genseren i str 2 år.

Jeg har gjort noen små endringer. Jeg har laget ribbekant både nederst på genseren, på armene og i halsen. Hvorfor jeg gjordet det er litt mer uklart... jeg så vel for meg at rullekanten lett kunne rulle seg for langt oppover?! Om dette stemmer er uvisst...

Og i etterkant ser jeg at jeg ikke hadde trengt knapperaden, halsen er ganske vid i seg selv. Men det ble jo fiiint:)

Garnet jeg har brukt er totråds merinoull også fra Nøstebarn. Det grønnet er rester fra Ullbuksa jeg strikket i høst og det grå er nyinkjøpt for anledningen!

Nå venter bolledeigen på kjøkkenbenken og i kveld kommer strikkepiene på besøk!
Jeg gleder meg!:)

Ha en fortsatt fin uka!

SiljeVanilje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar