fredag 18. februar 2011

På bølgene blå

Jeg hadde lyst til å prøve meg på litt mer avansert strikk, ikke bare rett og vrang, men kanksje noen kast innimellom også. Som tenkt så gjort. Jeg fant en oppskrift jeg likte og garn fra garnlagret og startet med stor iver og lyst!


Etter ca 15minutter strikking, stoppet det heeeelt opp! Jeg forstod ingenting av oppskrifta...! Oppskrifta var ca 8 linjer lang, og på slutten stod det: "Fortsett økningene i siden og midt bak, de økte m strikkes rett eller vr etter M.1 til det er økt nok m til en ny rapport."
HVA?!?! HJELP!!

Etter litt høytlesning både for en venninne og for meg selv og mye tankevirksomhet forstod jeg endelig hva de mente...
Men hvorfor kunne de ikke bare lagt til én eller kanksje to hele setninger på oppskriften, så hadde jeg sluppet å bruke ca 2timer på å tyde den...:S Er det kanksje en lov som sier at norske oppskrifter skal være så kort og uforståelig som overhodet mulig?!?! hm...

Nå kan jeg mønstret utenatt, og det er i grunn kjempelett:)

Jeg ønsker alle ei riktig god helg!:)

SiljeVanilje

2 kommentarer:

  1. Åh, det ser ut til å bli et lekkert teppe! Noen ganger er oppskrifter bare altfor korte og man føler seg helt handikappet som ikke skjønner et ord. Bedre med en setning eller to med overforklaring! ;)

    SvarSlett
  2. Hei, så herlig blogg du har :-)

    Enig med deg i at ikke alle strikkeoppskrifter er like pedagogiske. Men teppet du strikker ser ut til å bli alldeles nydelig !!

    SvarSlett