onsdag 3. november 2010

Lita lue til lita tulle

Ei god venninne av meg og samboeren hennes fikk for en liten stund siden ei lita tulla. Den lille tulla ble født ganske mye for tidlig, og jeg har derfor strikket to små lettstrikka babyluer fra Nøstebarn som kan varme en liten kropp. Den med lysest heklekant er strikket i str. prematur/nyfødt, mens den andre er i str. 0-3mnd. Den mørke fargen ser mest ut som blå her, men er i virkeligheten mørk lilla.

Garnet jeg har brukt var det jeg kjøpte i Madrid, herlig babymerino-garn:) Jeg håper disse to små luene kan være med på å varme den lille tulla!

Om det er noen som vet hvor man kan få tak i fine prematur-strikkeoppskrifter, så tar jeg gjerne imot tips:)

Nå skal jeg springe avgårde for å rekke teknikkurs i crawl/svømming:)

Ha en finfin onsdagsettermiddag/kveld!

SiljeVanilje

2 kommentarer:

  1. Flotte og heilt sikkert varme huer :)

    Eg høyrte om ei dame som strikka prematurkle med utgangspunkt i oppskrifter til Babyborn-dukker. Der er minst to slikke babyborn-bøker å få kjøpt hos bokhandlerane. Veit ikkje om det fungerer, men det er kanskje verdt eit forsøk å sjekke det ut? Lykke til!!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, har sjekka litt baby-born-oppskrifter og skal sjekke litt til:)

    SvarSlett